24 Kasım 2010 Çarşamba

İ.B.B maçı öncesi...

Önce Bucaspor maçında çıkan ilk 11'i yazarak yazımıza başlayalım.

Volkan - Gökhan - Bekir - Yobo - Santos - Cristian - Gökay - Topuz - Stoch - Alex -Niang.

Başarılı olan takımda sadece iki değişiklik bekleniyor. Doğal olarak Lugano - Bekir değişikliği. Bunun neticesinde de Santos - Caner rotasyonu.

Baktığımızda senelerdir bize deplasmanda ters gelen bir rakiple karşı karşıyayız. Koşan, pres yapan bir takım. Ancak neticede artık bizim Antep maçıyla beraber puan kaybetme gibi bir lüksümüz kalmadı. Zira bu hafta ve ondan sonraki hafta hep rakiplerimiz birbirleri ile oynuyorlar. Bir anda kendimizi ligin zirvesine 2-3 puan kalmış bulabiliriz.

Takımın temel sıkıntısı bana kalırsa sol kanatta yaşanıyor. Bunun temel nedeni ise oraya dünyanın en iyi savunmacısı da olsa verimli olamayacağıdır zira sol kanadın önünde oynayan ne Stoch ne Dia savunma özelliklerini barındırmıyorlar üzerlerinde. Santos Buca maçında kötüydü. Ama kötü olmasının nedeni sırf kendi değildi. Statta olanlar farketmiştir %90 ilk yarıda en az 5 - 6 tane bindirme yaptı ancak bir tanesinde bile önüne top atılmadı Stoch tarafından, o da kademe kademe oyundan düştü. Böyle olaylar Santos gibi futbolcuları etkiler. Çünkü adamın en büyük özelliği topla yaptığı bindirmeler. Belki de jenerasyonunun en efektif sol kanat hucumcu beki. Ama top olamayınca git gide oyun ile alakasızlaşıyor. Bunun temel sebebi de adamın önceliği hiç bir zaman defans yapmak değil. Biz ondan bunu bekliyoruz. O yüzden başından beri savunuyorum Santos sol önde oynadığında çok daha başarılı bence. Gökhan'ın başarısında Topuz'un ne kadar etkili olduğunu unutmayın. Aynı şekilde formda zamanındaki Deivid'in. Deivid, Zico döneminde deli gibi mücadele eder ve koşar olmuştu. Gökhan bu sayede bu kadar rahat geriyi bırakıp ofansa katılabiliyordu çünkü biliyorduki arkadaki açığı ya Deivid ya da ön liberolardan biri kapayacak. Oyun sistemi içindeki kaymayı doğru yaparsanız böyle ofansif beklerin performansı artar.

Maça gelince. Ben açıkçası gene rüzgarlar fırtınalar kopmaz ise statta bu kez şeytanın bacağını kıracağımıza inanıyorum Belediye karşısında. Zira artık son şanslarımız. Karşımıza kim çıkarsa çıksın farketmemesi lazım. Bir de takımın artık güzel bir özelliği var. niang2ın oynadığı tüm maçlarda ofansif olarak çok zenginiz. Büyükşehir'in ne yaparsa yapsın buna çözüm üretebileceğini sanmıyorum. Ben olsam ufak bir değişiklik daha yapıp Dia ile başlardım maça Stoch'u yedek bırakırdım. Çünkü Dia ile oynarken Niang'ın performansı belirgin bir şekilde artıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder